MŁODZIEŻ WIELKIEJ BRYTANII CHCE EDUKACJI KLIMATYCZNEJ

Dobre informacje z Wielkiej Brytanii! Badanie przeprowadzone przez Students Organizing for Sustainability UK w grudniu 2021 pokazało, że aż 68 procent uczniów i uczennic w Wielkiej Brytanii czuje potrzebę otrzymywania w trakcie edukacji szkolnej większej wiedzy o środowisku i zmianach klimatycznych. Młodzi ludzie chcą być wyedukowani w tym temacie, aby móc świadomie działać i mieć szansę powstrzymać kryzys klimatyczny.

Jednak badanie przeprowadzone przez Oxfam w 2019 roku wskazywało, że 75% nauczycieli i nauczycielek w Wielkiej Brytanii uważa, że nie są odpowiednio przygotowywani i wyposażeni w rzetelne materiały i zasoby do realizacji tego zadania.

Autorzy raportu wskazują jasno, że to najwyższy czas na wprowadzenie rzetelnej i kompleksowej edukacji klimatycznej w programach nauczania dla szkół w całej Wielkiej Brytanii. Bez tego ani Zjednoczone Królestwo jako całość, ani żaden z jego regionów nie osiągnie adekwatnych celów klimatycznych oraz całościowej i sprawiedliwej dekarbonizacji.

Póki co, w Północnej Irlandii społeczeństwo może korzystać z różnorakich programów edukacyjnych i scenariuszy szkoleń oraz lekcji. Jednymi z nich są inicjatywy organizacji Keep Northern Ireland Beautiful oraz inicjatywy Carbon Literacy Project. Stworzyły one różnorakie materiały skierowane do konkretnych grup społecznych oraz zainteresowanych osób. Dotyczą one dekarbonizacji gospodarki i transformacji społeczeństwa, można je znaleźć pod nazwami “Carbon Literacy for Teachers”, “Carbon Smart Students”, “Carbon Literacy for Youth Leaders”, czy “Carbon Smart Youth Groups”.

Trzymamy kciuki za starania na rzecz wprowadzenia edukacji klimatycznej w brytyjskim systemie oświaty i liczymy, że rozwiązania oraz kampanie wdrażane w naszych krajach będą dla siebie wzajemnymi inspiracjami!

Źródło:
https://www.irishnews.com/business/2021/12/28/news/school-bell-is-ringing-loud-and-clear-on-climate-education-2542573/